U okviru projekta „Niklo kao ja“ nastavlja se sadnja urbanih vrtova
Smederevo, 1. jul 2024.
Smederevo je prošle godine postalo jedan od 10 gradova u Srbiji koji su među prvima dobili kišne bašte – urbane zelene površine koje doprinose smanjenju posledica obilnih kiša, poplava i pojava klizišta u urbanim sredinama. Ove godine, sa ciljem unapređenja i širenja formiranih površina, bašta je dopunjena novim vrstama biljaka i mobilijarom, i pretvorena u vrt u senci. Ova bašta je deo projekta Niklo kao ja, čiji je cilj da ponudi direktan odgovor na već nastale negativne posledice klimatskih promena, a koji kompanija A1 Srbija sprovodi u saradnji sa Udruženjem građana Ekonaut i lokalnim samoupravama.
Bašta u Smederevu nalazi se kod Turističko informativnog centra, a uređena je od strane tima profesionalnih baštovana. U saradnji sa lokalnom samoupravom izabrana je upravo ova lokacija, jer su u blizini ustanove za sve uzraste – vrtić, škola, opština i centralni gradski trg, a postoje i već uređene zelene površine u koje se bašta sjajno uklapa.
„Otvoreni koncept vrta u senci predstavlja spoj cvetno dekorativnih biljaka i grmolikih, trajno zelenih biljaka. Objedinjene celine cvetnih zimzelenih biljaka, kao i cvetnih trajnica, predstavljaju estetsku vrednost, dobar ambijentalan koncept, ali i podsticaj za bidoverzitet“, izjavio je Vladimir Milutinović, pejzažni arhitekta i saradnik UG Ekonaut.

U blizini vrta nalaze se kućica za ptice i hotel za insekte. Takvi vrtovi, iako prvenstveno povezani sa očuvanjem životne sredine, takođe imaju značajan uticaj na mentalno zdravlje i doprinose kvalitetu života svih nas. Ova prirodna okruženja pružaju prostor za relaksaciju, odmor i opuštanje.

U toku 2023. godine kišne bašte su dobili 10 gradova u Srbiji: Beograd, Novi Sad, Subotica, Novi Pazar, Smederevo, Kragujevac, Čačak, Niš, Bečej i Sombor, a bašta u Bečeju je izglasana kao najlepša. Ove godine u okviru projekta je planirana sadnja bašti u još 10 gradova.
A1 Srbija kroz svoju ESG strategiju kontinuirano ulaže u postizanje dugoročnih ciljeva u oblasti održivosti. Ovaj pristup ne obuhvata samo projekte delovanja na klimatske rizike i zaštitu biodiverziteta, kao što je Niklo kao ja, već uključuje i dugoročne planove dekarbonizacije, povećanja udela održive energije iz sopstvene proizvodnje, povećanja energetske efikasnosti u poslovnim operacijama i poštovanje principa cirkularne ekonomije. Kao vodeći prozjumer u sektoru telekomunikacija, A1 je do sada postavio blizu 6.000 solarnih panela na 330 lokacija, što je ekvivalent godišnjoj potrošnji električne energije više od 750 domaćinstava. Investicije u OIE su deo strateškog opredeljenja kompanije i cilja postavljenog na nivou cele A1 Grupe, koji se odnosi na postizanje klimatske neutralnosti do kraja 2030.