Za pet gdina Srbija je izdala manje od 5.000 CPC kartica bez kojih se niko ne može zaposliti kao profesionalni vozač, a na našem tržištu godišnje treba toliko vozača autobusa i kamiona.
Srbiji trenutno fali 20.000 profesinalnih vozača C i D kategorije. Sem ekstremno nepovoljne demografske slike, ljudi čiji je “zanat” da sede za volanom vozila koje prevozi putnike ili teret,veliki problem poslednjih pet godina bio je i taj što je dobijanje licence profesionalnih vozača poprilično i koštalo.
Goran Aleksić, generalni direktor Udruženja”Srbijatransport”, navodi da je u Agenciji za bezbednost saobraćaja registrovano oko 160.000 profesionalnih vozača, među kojima su i taksisti,tako da je procena da se u drumskom transportu komercijalnih vozila, kamiona i autobusa,nalazi njih oko 120.000. Od tog broja,dodaje Aleksić, više od jedne trećine je starije od 55.godina, a manje od 10 odsto je mlađe od 30 godina!!!
“Praktično to je katastrofa u najavi , tek ćemo imati ogroman nedostak profesionalnih vozača , jer sledi prirodni odliv velikog broja u penziju. Kako bi ovo amortizovali, godišnje nam treba 5.000 novih vozača, to je prosta matematika. Međutim na ruku nam ne ide ni demografska slika. Od nekadašnjih 100.000 đaka u prvom razredu srednje škole, sada smo na 60.000. Nije realno očekivati da se od tog broja njih 7-8 odsto opredeli za zanimanje profesionalnog vozača”-kaže Aleksić.




