Na pitanje prodavcu na pijaci o poreklu robe, ili dok čitate deklaraciju na proizvodu u marketu, odgovor je da je med homoljski, pršuta užička, krompir ivanjički, kajmak zlatiborski… Svi ovi prozvodi su brendovi naše zemlje, a marketi širom Srbije tu činjenicu koriste kako bi privukli kupce i to čine veoma uspešno. Kupci golim okom ne mogu znati šta kupuju, a marketi koriste kartu poverenja od strane kupaca i jedino ko može stati na put prevarama je država.
Država želi da stane na kraj obmanjivanju potrošača, pa se sada radi na izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti hrane i Zakona o službenim kontrolama, kojima se uvodi termin “prevara u hrani”. Cilj novog zakona jeste da tržište hrane bude bezbedno, transparentno i u skladu sa najvišim standardima, a da se istovremeno zaštite interesi lokalnih proizvođača.
Med i mleko su dve namirnice kojima proizvođači i trgovci najviše manipulišu i varaju kupce!!! Takozvano falsifikovanje hrane često je i kada govorimo o maslinovom ulju, čaju, vinu, začinima…